Luomu on osa ratkaisua -kampanja tarjosi jälleen kuluttajille luomutietoa ja makuelämyksiä.

Maistatuskiertueella rikottiin viime syksyn tulos

Luomun maistatuskiertue vieraili maaliskuussa neljällä eri paikkakunnalla ja tällä kertaa luomua pääsi maistamaan Helsingissä, Vantaalla, Tampereella sekä Järvenpäässä. Kuluttajat ottivat luomun erinomaisesti vastaan: maistatusannoksia jaettiin tänä keväänä yhteensä 37 000 annosta, joka on jopa 9000 annosta enemmän kuin viime syksyn kiertueella.

”Mukana kevään kiertueella oli jälleen hieno kattaus yrityksiä erilaisine luomutuotteineen, mikä houkutteli kuluttajia tutustumaan luomuun. Myös kaupat lähtivät jälleen aktiivisesti mukaan järjestämään tapahtumia. Haluan vielä kiittää kaikkia mukana olleita tahoja sujuvasta ja hyvästä yhteistyöstä”, sanoo Pro Luomun asiantuntija Heidi Haavisto-Meier.

Luomu on tulevaisuus

Maistatuskiertueella kuluttajilta saatiin palautetta erityisesti luomutuotteiden hyvästä mausta. Monille kuluttajille tärkeää on se, että tuote maistuu aidosti siltä, mitä se on. Maun lisäksi maistatuskiertueella keskusteltiin luomutuotannon hyödyistä ympäristölle: luomutuotantoa halutaan tukea myös sen takia, että luomu on parempi valinta ympäristölle sekä eläimille. 

”Maistatuskiertueella käytiin monia hyviä keskusteluja siitä, mitä luomu on, ja miten luomu tukee niin ihmisten, eläinten kuin ympäristön hyvinvointia. Mieleen on jäänyt erityisesti eräs kuluttaja, joka kertoi, että luomu on tulevaisuus”, kertoo Heidi Haavisto-Meier. 

Luomua näkyvissä!

Luomu on vastuullinen valinta 

Vastuullisten valintojen tekemisen merkityksestä muistutettiin maaliskuun aikana myös siellä, missä ihmiset liikkuvat ja viettävät aikaa. Luomumainokset haastoivat kuluttajia pohtimaan luomun vastuullisuutta, tekemään vastuullisempia valintoja ruokaostoksilla sekä kuulumaan maailmaa omilla kulutusvalinnoillaan muuttavien kasvavaan joukkoon. Kaupoissa, niiden läheisyydessä sekä kauppakeskuksissa luomumainokset keräsivät lähes 36 miljoonaa näyttökertaa. Sosiaalisessa mediassa luomumainokset tavoittivat reilu 1,8 miljoonaa suomalaista. 

Kiitos kaikille maaliskuussa Luomu on osa ratkaisua -kampanjaan osallistuneille! Jatketaan yhdessä hyvää työtä matkalla kohti kestävämpää Eurooppaa. 

Luomumainontaa tehtiin maaliskuussa kaupoissa, kauppakeskuksissa ja sosiaalisessa mediassa.
Suomalaisista yli 1,5 miljoonaa ostaa luomua viikoittain. Oletko sinä yksi meistä?

Luomun maistatuskiertueelle osallistuivat: Kesko / Pirkka Luomu, Valio, Tamminen, Midsona Finland / Urtekram, Snafu / Silmusalaatti, Kulmalan Puutarha / Lassen Luomu, Ikaalisten luomu, Atria, Spices Chef ja Änglamark/Pirkanmaan Osuuskauppa. Kiertuekaupat olivat K-Citymarket Tammisto, K-Citymarket Easton, Prisma Kaleva, Prisma Järvenpää sekä Prisma Jumbo.