Luomu on osa ratkaisua -kampanja nosti luomun näkyviin syksyllä ruokakaupoissa, kauppakeskuksissa sekä somessa. 

Valinta monimuotoisuuden puolesta

Luomun maistatuskiertue kertoi kuluttajille, että luomu on valinta monimuotoisuuden, pölyttäjien, hyvinvoivan maaperän sekä eläinten hyvinvoinnin puolesta. Kiertueella oli mukana ennätysmäärä erilaisia tuotteita: kokonaisuudessaan kiertueen aikana pääsi maistamaan lähes 40 erilaista luomutuotetta, joista jokainen on valinta monimuotoisen luonnon puolesta. Luomumaistiaiset herättivät paljon kiinnostusta ja monessa kiertuekaupassa maistatettavia tuotteita myytiin loppuun jo tapahtuman aikana. 

Luomun maistatuskiertue käynnistyi 22.-23.9. Prisma Kaaresta, jossa juhlittiin myös EU:n luomutuotannon päivää. Pipsa Pörriäinen ilahdutti tapahtumassa niin lapsia kuin aikuisia.
Luomun maistatuskiertue käynnistyi 22.-23.9. Prisma Kaaresta, jossa juhlittiin myös EU:n luomutuotannon päivää. Pipsa Pörriäinen ilahdutti tapahtumassa niin lapsia kuin aikuisia. 
Luomua pääsi maistamaan syksyn aikana Helsingissä, Espoossa ja Tampereella.
Luomua pääsi maistamaan syksyn aikana Helsingissä, Espoossa ja Tampereella.  
Myös myymälämateriaalit ohjasivat kuluttajia tekemään parempia valintoja ja löytämään luomua ostoskoreihinsa.
Myös myymälämateriaalit ohjasivat kuluttajia tekemään parempia valintoja ja löytämään luomua ostoskoreihinsa. 

Kiitti sulle luomuviljelijä!

Luomumaistiaisten lisäksi ruokakaupoissa nähtiin ja kuultiin luomun hyödyistä. Kauppojen diginäytöillä saattoi törmätä esimerkiksi luomuviljelijän työkaveriin leppäkerttuun sekä luomupellon vierestä kodin löytäneeseen peltosirkkuun. Kauppojen kaiuttimista kuultiin muun muassa pölyttäjän kiittävän luomuviljelijää siitä, että luomupellon vierestä löytyy pörriäisille pölytettävää.

Ruokakaupoissa kuultua

Luomutuotannosta hyötyjät nostettiin mainoksissa esiin.
Värikkäät luomumainokset näkyivät lokakuussa 27 kauppakeskuksessa ympäri Suomea.

Uudet kampanjavideot ihastuttivat

Sosiaalisessa mediassa luomumainonta oli käynnissä kaikkiaan kuuden viikon ajan. Kesäkuussa 2023 kuvatut uudet kampanjavideot pyörivät Facebookissa, Instagramissa, Youtubessa sekä ensimmäistä kertaa myös TikTokissa. Kampanjavideoiden ääninäyttelijöinä kuultiin Suomen valovoimaisimpia näyttelijöitä: saunakukan roolissa Tommi Korpela, mikrobin roolissa Kari Hietalahti, peltosirkun roolissa Miitta Sorvali ja pölyttäjän roolissa Eero Ritala. Katso kampanjavideot Youtubesta.

@luomumerkki

Kukat ja mehiläiset on luomun kavereita

♬ original sound – luomumerkki – luomumerkki

Kiitos luomun maistatuskiertueelle osallistuneille yrityksille: Kesko / Pirkka Luomu, Valio, Tamminen, Midsona Finland / Urtekram, Snafu / Silmusalaatti, Kulmalan Puutarha / Lassen Luomu, Ikaalisten luomu, Atria, Spices Chef, Änglamark/HOK-Elanto, Pekan Leipä, Jymy sekä Biokia. Kiertuekaupat olivat Prisma Kaari, Prisma Sello, K-Citymarket Turtola, Prisma Olari ja K-Citymarket Easton. Maistatuskiertueen koordinoijana toimi Pro Luomu ry ja tapahtumajärjestelyistä vastasi Visuaalinen Pinta oy.