Luomu näkyi menneen kevään aikana eri medioissa jopa 7 viikon ajan. Mediakampanjan lisäksi luomuun tutustuttiin maistatuskiertueella neljällä eri paikkakunnalla.
Helmi-huhtikuussa luomumainoksia nähtiin ruokakauppojen diginäytöillä, kauppakeskuksissa ja eri sosiaalisen median kanavilla. Ensimmäistä kertaa mukana oli myös radiomainonta, jonka tavoitteena oli muistuttaa kuluttajia luomusta heidän matkallaan ruokakauppaan. Kaikkiaan mediakampanjaan valittiinkin mukaan 7 eri mediaa, jotta mahdollisimman monella kuluttajalla olisi mahdollisuus nähdä ja kuulla luomusta.
Mainoksilla viestittiin siitä, että luomu on osa ratkaisua matkalla kohti kestävämpää Eurooppaa ja ruokajärjestelmää ja luomun seurassa maaperä sekä eläimet voivat hyvin ja monimuotoisuus kukoistaa. Kauppojen diginäytöillä sekä kauppakeskuksissa nähtiin muun muassa monimuotoisuuden puolestapuhujat: saunakukka ja kimalainen.
Sosiaalisessa mediassa, Facebookissa, Instagramissa, TikTokissa sekä Youtubessa nähtiin myös pidempiä kampanjavideoita. Niissä nähtiin esimerkiksi luomupellon vierestä kämppää etsivä peltosirkku sekä kuultiin mikrobin kiittävän luomuviljelijää hyvinvoivasta maaperästä. Katso kampanjavideot täältä.
Maistatuskiertueella tehtiin luomutuotteita tutuksi
Helsingissä, Espoossa, Tampereella ja Turussa päästiin kevään aikana maistamaan luomua Prismoissa, K-Citymarketeissa ja K-Supermarketissa. Maistiaisina oli erilaisia luomutuotteita, kuten luomujuustoja, luomusmoothieita, luomutofua, luomuleikkeleitä ja -lihaa sekä erilaisia luomuvihanneksia ja -kuivahedelmiä. Kaikkiaan maistatusannoksia jaettiin kevään aikana noin 45 000 kappaletta.
Kiitos kaikille maistatuskiertueelle osallistuneille!