Luomu. Se on hyvä merkki -kampanja tuottaa tietoa luomusta ja lisää tietoisuutta EU:n luomumerkistä sekä siitä, miksi luomu on vastuullinen valinta ja hyvä merkki.

Arjen valinnoilla on merkitystä. Kun yhä useampi meistä valitsee luomua ostoskoriinsa, vaikutamme siihen, että ruokamme on tuotettu ympäristön kannalta kestävästi, monimuotoisuus ja eläinten hyvinvointi huomioiden. Sen vuoksi Pro Luomu ry jäsenineen haluaa Luomu. Se on hyvä merkki -kampanjalla lisätä kuluttajien tietoisuutta luomusta, lisätä luomun ostamista ja tehdä luomumerkkiä tunnetuksi.

Tällä sivustolla kerromme, mitä ovat ne hyvät merkit, jotka tekevät luomusta fiksun valinnan. Esittelemme myös hyviä tyyppejä, luomun tekijöitä, joiden ansiosta meillä on mahdollisuus valita korkealaatuista ja herkullista luomuruokaa. Tarjoamme myös hyviä luomureseptejä inspiraation lähteeksi, olit sitten aloitteleva luomukokki tai jo pidemmälle edistynyt kotikeittiön mestari.

Luomu. Se on hyvä merkki -kampanja on EU-osarahoitteinen kampanja, jota toteutetaan vuosina 2020–2022. Kampanja näkyy niin televisiossa, sosiaalisessa mediassa kuin kauppakeskuksissakin. Luomumerkki.fi on kampanjan virallinen sivusto.

Katso kampanjan mainosvideot

Luomumerkki.fi-sivustoon ja Luomu. Se on hyvä merkki -kampanjaan liittyvissä asioissa voit olla yhteydessä meihin:

Pro Luomu ry

Marja-Riitta Kottila, toiminnanjohtaja
puh. 040 581 9252, marja-riitta.kottila@proluomu.fi

Aura Lamminparras, asiantuntija,
puh. 040 556 8097, aura.lamminparras@proluomu.fi

Minna Ala-Kyyny, tiedottaja,
puh. 040 120 7477, minna.ala-kyyny@proluomu.fi

Medialle